EKONOMİ
Giriş Tarihi : 15-11-2020 11:40   Güncelleme : 15-11-2020 11:40

Hedef daha dijital bir toplum

31 Mart 2020 mali yılı boyunca çevresel, sosyal, ekonomik ve yönetimsel konulardaki uygulamalarını ve performansını şeffaf bir şekilde paylaştığı “2020 Sürdürülebilirlik Raporu”nu yayınladı.

Hedef daha dijital bir toplum

Vodafone Türkiye’nin sürdürülebilirliğe bakış açısını değerlendiren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, şunları söyledi: “Vodafone olarak, yaptığımız her işin bir amaca hizmet etmesi, bir amaca dokunması gerektiğine inanıyoruz. Tüm dünyada 2025 yılına kadar 1 milyar insanın hayatına dokunmayı ve operasyonlarımızdan kaynaklı çevresel etkimizi yarıya indirmeyi hedefliyoruz. İşimizi geleceğe taşırken bireylerin kesintisiz iletişim ihtiyacını karşılıyor, işletmeleri teknolojiyle yeniden şekillenen dünyaya hazırlıyoruz. Sürdürülebilirlik çalışmalarımızı tam 10 yıldır kamuoyu ile düzenli bir biçimde ve gönüllü olarak şeffaflıkla paylaşıyoruz. Son raporumuzda da ‘amaç odaklı şirket’ olma hedefimiz doğrultusunda Dijital Toplum, Kapsayıcılık ve Çevre değer alanlarında yaptığımız proje ve çalışmaları paylaştık. Salgın sebebiyle evde kalması gereken toplumu hayata bağlamaya devam etmeyi önemli bir sorumluluk olarak gördük. Çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği, hizmetlerin devamlılığı ve ekosistemin sürdürülebilirliği alanlarındaki çalışmalarımızı; yeni düzene geçişi dijitalleşme ile nasıl kolaylaştırdığımızı raporumuzda paylaştık. ‘Amaç odaklı şirket’ olma hedefiyle, sürdürülebilirliği temel iş stratejimizin bir parçası olarak görmeye ve 2025 hedeflerimiz doğrultusunda ilerlemeye devam edeceğiz.”

PANDEMİDE 5 AŞAMALI PLAN

COVID-19’un yaşamımıza etkilerini azaltmak ve iletişimin sürekliliğini sağlamak için kendine 5 aşamalı bir plan belirleyen Vodafone, bu kapsamda şebekelerin hizmet kalitesini daima korumaya, kritik kamu hizmetlerinin sürekliliğini sağlamaya, şeffaf bilgi akışını geliştirmeye, evdeki yaşamı ve evden çalışmayı kolaylaştırmaya ve iş dünyasına destek olmaya, kamu kurumlarına mobil veri bazlı bilgi analizleri sağlamaya odaklandı. Vodafone, pandemi döneminde, toplumun ihtiyaç duyan kesimlerine data desteği verilmesi, hastanelere solunum cihazı bağışlanması, Vodafone TV’de COVID-19’a yönelik özel eğitim içerikleri ve videoları paylaşılması, 65 yaş üstü müşterilere ücretsiz SIM kart teslimatı yapılması gibi pek çok önemli aksiyona imza attı. Daha iyi bir gelecek için toplumun dijitalleşmesini hedefleyen Vodafone, Türkiye’de en geniş 4.5G kapsamasına sahip telekomünikasyon şirketi konumunda bulunuyor. Ar-Ge platformu OKSİJEN’de 240 kişiyi istihdam eden şirket, son 1 yılda 87 Ar-Ge projesi ve 349 patent başvurusu yaptı. Dijitalleşme Tırı ile 12 şehirde 10 binden fazla kişi ve 5 binden fazla şirkete erişim sağlayan Vodafone, bireysel IoT ürün ailesi V-Yaşam ile 80 bin kullanıcıya ulaştı. Geçen yıl toplam 250 ULAK baz istasyonunu canlıya alan ve ticari şebekesinde en fazla aktif ULAK baz istasyonuna sahip şirket olan Vodafone, bu istasyonlarla 12 bin kilometrekarelik alanda 206 bin kişiye hizmet veriyor.