SAĞLIK
Giriş Tarihi : 21-05-2021 12:21   Güncelleme : 21-05-2021 12:21

Günde 10-12 adet  tüketirseniz…

Günde 10-12 adet  tüketirseniz…

Büyüleyici kokusu ve tadıyla ilkbahar ile yaz mevsiminde en sevdiğimiz meyvelerden olan çilek, A vitamini, potasyum, kalsiyum, magnezyum ve folat gibi pek çok besin bileşeniyle tam bir şifa deposu. Aynı zamanda C vitamininden de en zengin meyveler arasında yer alıyor. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman, ancak çileğin de her meyve gibi kararında tüketilmesi gerektiğini belirterek, “Günde 10-12 orta boy çilek tüketilebilir ve bu miktarda çilek günlük C vitamini gereksiniminin yarısından çok daha fazlasını karşılıyor. Ancak içeriğinde fazlaca oksalat barındırdığı için aşırı tüketildiğinde böbrek taşlarına neden olabiliyor. Ayrıca iyi yıkanmadığında böbreklerde kum oluşmasına da yol açabiliyor.” uyarısında bulunuyor. (Haber Merkezi)

BİLMEDİĞİNİZ FAYDALARI VAR

Beslenme ve Diyet Uzmanı Nur Ecem Baydı Ozman çileğin bilinmeyen 12 faydasını sıraladı.

-Bağışıklık sistemini destekliyor

-Anemiye karşı etkili

-Cilt kalitesini artırıyor

-Kolesterol düşmanı

-Kalp sağlığına iyi geliyor

-Hafızayı güçlendiriyor

-Kilo kontrolüne yardım ediyor

-Sigaranın zararlarını azaltmada görev alıyor

-Kabızlığı önlüyor

-Diş etlerini güçlendiriyor

-Kansere karşı koruyucu etki gösteriyor

-Kan şekerinin dengede kalmasında fayda sağlıyor