Tasarımlarını dijital ortamda sunan markaların yanı sıra ne olursa olsun fiziki defileden vazgeçmeyen moda evleri de var. Fakat bunlar bildiğiniz defilelerden çok farklı. Ünlü Fransız moda evi Jacquemus geçen yıl lavanta tarlasının ortasına kurduğu uzun pembe podyum da yürüttüğü modellerle 10. Yılını kutladığı bir defileye imza atmıştı. Markanın 2021 yaz koleksiyon sunumu için tercihi ise bir buğday tarlası oldu. Çok az sayıda seyirci ile gerçekleştirdiği defilede kadın ve erkek giyim koleksiyonunu aynı anda sunan tasarımcı, bu sayede daha az sayıda defile yaparak yavaşlama kararı aldıklarını açıkladı. Doğayı tercih eden bir başka marka ise Vakko. Açık havada, yeşillikler ortasında sunduğu 2020 yaz kadın giyim koleksiyonu ileri ve geri dönüştürülebilir malzemelerin kullanıldığı beş ana temadan oluşuyor. Gün ışığı altında, bir gemiyi podyuma dönüştüren diğer ünlü marka ise Balmain oldu. Seine nehri üzerinde bir gemide, Fransız şarkıcı Yseult’nün şarkıları eşliğinde gerçekleştirilen defileyi tüm Parisli moda severler de izleme imkanı buldu. Markanın kreatif direktörü Olivier Rousteing bu şovu, pandemi ile beraber evde geçirdiğimiz günlerin ardından bir nebze olsun özgürleşmenin verdiği ruhla hazırladığını belirtti. Burberry de, Eylül’de gerçekleştirecekleri 2021 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu geleneksel takvimin dışına çıkarak bağımsız ve henüz gizli tuttuğu çok özel bir lokasyonda seyircisiz olarak yapacaklarını duyurdular. Marka sadece koleksiyonu ile değil takipçilerinin merakla beklediği defile mekanı ile de büyük sükse yapacak gibi duruyor.17 Eylül’de gerçekleştirilecek defile herkesin dijital olarak deneyimlemesine açık canlı bir sunum olarak hayata geçecek. (yenisafak.com)

1800 yıllık İznik Roma Tiyatrosu turizme kazandırıldı 1800 yıllık İznik Roma Tiyatrosu turizme kazandırıldı