Uluslararası araştırmacılardan oluşan bir ekip, Mynmar’ın merkezinde yer alan Popa yanardağının eteklerinde yeni bir primat türü keşfetti. Maymunun türü dağın adınlan ilham alınarak Popa lungur olarak isimlendirildi. Bununla birlikte araştırmacılar yaptıkları çalışmalar sonucunda otçul olarak beslenen ve gruplar halinde yaşayan  Popa Lungur’un doğada yalnızca 200 üyesinin bulunduğunu ve neslinin kaçak avlanma ve habitat yıkımı nedeniyle tükenme riski altında olduğunu belirledi. Yeni keşfedilen hayvanın diğer lungur maymunlarından kendilerine özgü gözlük benzeri desenlerinden ve grimsi renkli kürküyle ayırt edilebileceği ifade edildi.

DOĞA TARİHİ MÜZELERİNDEKİ ÖRNEKLERİN İNCELENMESİYLE KEŞFEDİLDİ

Öte yandan, araştırmacılar  Myanmar'daki vahşi maymunların dışkılarından elde edilen DNA örneklerini uzun zamandır inceliyorlardı Bilim insanları elllerindeki bilgi ile Londra, Leiden, New York ve Singapur'daki doğa tarihi müzelerindeki örnekleri karşılaştırdı. Ardından yeni türün izi Mynmar’a kadar takip edildi.

Genetik araştırmalar Popa langur'un (Trachypithecus popa) yaklaşık bir milyon yıl önce bilinen diğer türlerden ayrıldığını ortaya çıkardı.

Bilim insanları nesli tükenme tehlikesinde bulunan yeni bir maymun türü keşfetti - 4

TÜRLERİ TANIMLAMAK ONLARIN KORUNMASINA YARDIMCI OLABİLİR

Fauna & Flora adlı uluslararası çevre kuruluşu üyesi Frank Momberg, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, türlerin bilimsel olarak tanımlanmasının onların korunmasına yardımcı olacağını söyledi.

Momberg, "Yeni tanımlanan Popa langur zaten kritik bir şekilde tehlikede ve yok olma tehlikesiyle karşı karşıya, bu nedenle kalan nüfusunu ve geleceğini korumak için yerel topluluklarla ve özel sektör ile iletişim kurmak kesinlikle kritik. Dört izole popülasyonda yaşayan yeni türden sadece 200 hayvan var” ifadelerini kullandı.

İsrail bir kez daha Gazze'de İsrail bir kez daha Gazze'de

HABİTAT YIKIMI EN BÜYÜK TEHDİT

Öte yandan, son on yılda, Myanmar uluslararası bilim kuruluşlarıyla işbirliklerine açıldı ve bu da sürüngenler ve amfibiler de dahil olmak üzere bilim için yeni türlerin keşfedilmesine yol açtı. Ancak, araştırmalar yeni bir primat türünün keşfedilmesinin oldukça nadir olduğunu söyledi.

Ancak, Gottingnen'deki Alman Primat Merkezi'nden Christian Roos, hayvanların habitat kaybı ve avlanma tehdidiyle karşı karşıya olduğunu söyledi.

Roos, "Avcılık büyük bir sorun ama daha büyük tehdit, habitatın neredeyse yok olması ve insan saldırısı nedeniyle azalması, parçalanması ve izole olması," dedi.

Söz konusu keşfe dair tüm bulgular, Zoological Research dergisinde yayımlandı. (ntv.com)