Uludağ İçecek, ihracatın yıldızı oldu Uludağ İçecek, ihracatın yıldızı oldu

Tüketimde sosyal makasın açılacağını öngören McKinsey Global Enstitüsü, zengin hanelerin harcamalarının artacağını, fakir hanelerin harcamalarının ise pandemi öncesinin de altına inebileceğini açıkladı. Enstitünün ABD, Çin, Fransa, Almanya ve İngiltere olmak üzere beş ülkede pandeminin tüketici harcamalarındaki değişimi incelediği raporuna göre, pandemi sonrası tüketim harcamaları büyük ölçüde yüksek gelirli haneler tarafından yapılacak. Düşük gelirli haneler ise iş kayıpları ve gelir belirsizliğinden muzdarip olacaklar. Rapora göre, iş piyasasındaki artan belirsizlik ve teşvik paketlerinin sona ermesiyle düşük gelirli hane harcamaları pandemi öncesinden daha düşük bir düzeye inebilir. Bu durumda yüksek ve düşük gelirli hane halkları arasındaki makas açılmaya devam edecek.

YENİ SINIF KAOSU

Dünyayı etkisine alan yeni tip corona virüs (Covid-19) salgının merkezi olan ABD’de, yaşanan kriz ülkede işsizlik oranlarını ve kapanan iş yeri sayısını hızla artırırken, insanların temel ihtiyaçları olan barınma, yemek ve sağlık imkanlara erişim olanaklarına erişiminde halkın belirli kesimleri arasında büyük farklar belirgin bir şekilde açığa çıktı. Bu krizden kurtulmak için ihtiyaç duyduklarını alamayan üç gruba orantısız sayıda Amerikalı düşüyor. Buna göre Amerikan toplumunda dört yeni sınıf açığa çıktı; uzaktan kumandalar, temel grup, maaşsız çalıştırılanlar ve unutulmuşlar... (NTV)