Ezgi Özdaş

Uludağ Enerji’den elektrik güvenliği farkındalığı Uludağ Enerji’den elektrik güvenliği farkındalığı

TÜİK’in her yıl düzenli olarak yayımladığı Hanehalkı Tüketim Harcaması İstatistikleri yayımlandı. Verilere göre 2022 yılında en çok harcama yapılan alan yüzde 22,8 ile gıda ve alkolsüz içeceklere yapıldı. Sıralamaya göre gıda ve içecekten sonra en fazla harcama yapılan ikinci alan yüzde 22,4 ile konut  ve kira harcamaları olurken, üçüncü sıra ise yüzde 21,3 oranla ulaştırma harcamalarının oldu.

Ekran Resmi 2023-06-09 12.46.56

TEK KİŞİ YAŞAMAK DAHA PAHALI

Yapılan araştırmada tek kişilik haneler ve 7 ve üzeri kişilik ailelerin harcamaları da kıyaslandı. Kıyaslamaya göre tek kişilik haneler konut ve kira harcamalarına yüzde 27,7 pay ayırırken 7 ve üzeri kişilik haneler bu harcamalara yüzde 18,8 pay ayırdı. Ulaştırma harcamalarına tek kişilik haneler yüzde 20,4 pay ayırırken bu oran 7 ve üzeri, kişilik ailelerde yüzde 14,4 olarak gerçekleşti. Diğer harcamalar ise şu şekilde gerçekleşti:

                                         Tek kişilik                        7 ve üzeri kişilik

                                         hane(yüzde)                       aile(yüzde)

Gıda ve içecek                16,8                                        35,9

Giyim ve ayakkabı          4,8                                         5,7

Mobilya-ev eşyaları       5,4                                          6,5

Eğlence ve Kültür          1,5                                          1,1

Lokanta ve oteller         8,6                                          4,1

Editör: Ezgi Özdaş