7 seneye yakın Şehreküstü Mahallesi’nde, Zafer Plaza’nın hemen arkasında bulunan blokların birinde ikamet ediyorum. Merkezde oturan bir çok vatandaş gibi bizde ailece akşamları iş çıkışı dışarıya çıkıp biraz nefes almayı ve dolaşmayı seviyoruz. Ve doğal olarak bize en yakın olan Zafer Plaza önünü tercih ediyoruz. Tam piramidin önünde bulunan ve de çok güzel hizmet veren iki mini kafenin birisinde kahve içmekten de mutluluk duyuyoruz.

HEM CANA HEM CEBE UYGUN

Açık havada bulunan bu kafeler bizlere sadece nefes aldırmıyor, ayrıca uygun fiyatlarıyla cebimize de hitap ediyor. Günümüz şartları malum olduğundan Bursa’mızın göbeğinde bulunan bu yer, sadece biz çevre sakinleri tarafından değil, bir çok vatandaş tarafından tercih ediliyor. Ancak bu iki mini kafenin önünde, ayaklı 4-5 tane koltuk var kullanılabilen.

HERKES RAHATÇA OTURSUN

Bu yüzden vatandaşlar kahvesini oturarak içebilmek için, havuz kenarında bulunan ve çok da kullanışlı olan ve güzel de görünen, tuğladan yapılmış alçak duvarları kullanıyor. Fakat soğuk havalarla birlikte buza dönen bu duvarlara oturmak pek mümkün olmuyor… Böylece bu durum tüm güzelliği götürdüğü gibi bir kahvelik keyfinizi de sizden almış oluyor. Üşümemek için altınıza illa ki bir şeyler koymak zorunda kalıyorsunuz.

MİNİ DÜKKANLARIN YERİ PİRAMİDİN ÖNÜ DEĞİLDİR

Ayrıca önemle dikkat çekmek istediğim bir konu daha var; son günlerde bu ufak ancak şirin, bir çok kişi tarafından fotoğraf çekinmek için tercih edilen yer (özellikle geceleri Tophane ve surlar manzarası muhteşem!), kurulan tezgahlardan ve mini dükkanlarla resmen çirkinleşmiştir. Bu mini dükkanların yeri kesinlikle piramidin önü değildir.

BİR YUDUM KAHVE…

Sayın yetkililerden ve değerli büyüklerimizden ricamız; Duvarlar üzerine tahta ya da rahatça oturabilmek için bir şeylerin konulması yönündedir. Ki; böylece herkes bu zor hayat şartlarında rahatça bir kahve içebilsin. Şehirde azıcık dahi olsa nefes alabildiğimiz bu yer bari kalabalıklaştırılmasın.

HERKESİN FİKRİ

Tüm bunları sadece kendi adıma değil, kahvemizi içerken sağımızda solumuzda bulunan insanların da görüşlerine dayanarak size yazmak istedim.

Umudumuz, yetkililer bu söylediklerimize duyarsız kalmasın ve bir kahveyi, bir yudum nefesi biz vatandaşlara fazla görmesinler…

Saygılarımla Barış Güven

BUDO ve Müşteri Memnuniyeti

Değerli yetkililere, Bursa - İstanbul arasında yolcu taşımacılığı yapan BUDO hakkındaki müşteri memnuniyetimi belirtmek, yolcuları zor durumda bırakan bazı noktalara değinmek istiyorum. Köşenizde yer verirseniz fazlasıyla mutlu olurum.

BİRİ ÖNDE DİĞERİ ARKADA

Bundan bir hafta önce Mudanya’da bulunan ve BUDO’nun kendisine ait bilet satış gişesinden, İstanbul’a gitmek için iki bilet satın aldım. Ancak biletleri aldıktan ve turnikeden geçtikten sonra eşimle gördük ki biletlerimiz yan yana olmak yerine ayrı ayrı yerlerdeydi. Birisi ön diğeri ise arka sıradaydı.!

Her ne kadar bunun sebebini merak etsek de, yine de iyimser düşünmeye çalıştık ve ‘garip’ durumu ‘Belki de yer kalmadığı için böyle oldu’ olarak yorumladık.

HERKES ŞAŞKINDI

Ancak gemiye girdikten sonra gördük ki biletler herkese aynı şekilde verilmişti. Tıpkı bize olduğu gibi, birlikte yolculuk yapacak kişilerin biletleri farklı farklı yerlerdeydi. Hatta bir çift vardı ki, biletlere göre birisi alt, diğeri üst salonda yolculuğunu yapmak zorundaydı. Kısacası gişeden verilen biletlere göre herkes ayrı ayrı oturmalıydı. Bu yüzden de herkes şaşkındı.

BASİT GİBİ GÖRÜNSE DE…

Sayın yetkililer. Kenardan bakıldığında yaşananlar basit gibi görünse bile, aslında bu çok ciddi bir durum. Bu sebeple bu ve buna benzer durumu, ne biz ne de başkaları bir daha yaşamaması için gereken müdahaleyi tez vakit yapmanızı önemle rica ediyorum.

Ayrıca o gün yaşadığımız kargaşanın nedenini de cevap olarak bekliyoruz.

NEDEN?

Gerçekten merak ediyorum. Neden eşim ve ben ayrı yerlerde yolculuk yapmalıyız. Ve neden o gün mağdur olmamak için, yolcular kendi aralarında konuyu çözmek zorunda kaldı?

Bir diğer konu da; yolculuk boyunca uyuyamayan kişilerin oyalanması için konulmuş olan televizyonun sesi neden kısık.

BİR DE TEŞEKKÜRÜM OLACAK

Tüm bu olumsuzlukların yanı sıra bir de teşekkürüm olacak Büyükşehir Belediyesi’ne. Daha önce aktarmalı olarak gidilmesi gereken Bursa – Mudanya yolu F3’ün varlığıyla nefes bulmuş. Keşke bilet fiyatları biraz daha uygun olsa… Yine de hizmet taktir edici. Özetle; Bursa vatandaşları olarak istiyoruz ki eleştirmek yerine yetkililerimize daha fazla teşekkür edelim ve her anlamda kendimizi varlıklarından dolayı güvende hissedelim.  

Saygılarımla Aykut Metin

Lütfen metro seferleri sıklaştırılsın

Sevinç Hanım, bu haberi daha önce de sizlere gönderdik ve sizde sağ olun yayınladınız. Bundan dolayı hem şahsınıza hem agazete’ye sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Hedef halka hizmet ise, hizmet gerektiği gibi, kimseyi mağdur etmeden verilmesi gerekiyor. Bizler halk olarak metro seferlerinin en azından sabah ve akşam, halkın yoğun olduğu saatlerde sıklaştırılmasını istiyoruz. Metro 10 dakika aralıklarla olmak yerine, beş dakikada bir, gerekirse İstanbul’da veya başka şehirlerde olduğu gibi üç dakikada bile gelmeli. Çok şey mi istiyoruz!? Bursa gibi Avrupa şehrine bu yakışır...

'OY’UM TRAFİĞİ ÇÖZENEDİR

Yemin ederim, oyum en helalinden trafiği çözene olacaktır. Eminim herkes benimle aynı fikirdedir. Mesafeler yakın olsa, yaya gitmeyi tercih edecek duruma geldik artık. Öyle umuyoruz ki BursaRay yetkilileri bu sıkıntımıza bir çare getirir. Bursa Vatandaşları adına...

Çapar bu sıkıntıyı gidermek için mesai harcıyor

Burada ben de Sevinç Çelebi olarak bir parantez açayım. Geçtiğimiz günlerde agazete ekibi Burulaş Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar'ı ziyaret etmişti. Çapar'ın Bursa ulaşımına çözüm adına projelerini gazetemizden aktarmıştık. Bunlardan biri de metro seferlerinin sıklaştırılması. Özellikle de pik saatlerde... Ben de Bursalıların adına projelerin hayata geçeceğine inanıyorum... Birazcık sabır diyelim şimdilik... Çapar'ın İstanbul tecrübeleri inşallah Bursa'daki sıkıntıları giderecek.